Anslagstavlan iFokus

Anslagstavlan

Etikett: sajtreklam
Läst 194 ggr
Pilspets
3

Barnens ifokus,en sajt för dig.

Det här är sajten för alla barn här på iFokus. Här får du skriva om nästan allt. Vad du gör och tycker om. Om du sett någon spännande film. Hittat något roligt spel. Allt får plats.

Det bästa av allt är att sajten är för just barn, inga föräldrar ska skriva härinne men läsa får de gärna göra. En viktigt sak till är att det är okey att stava fel.

Tycker du om att fotografera så får du gärna visa dina bilder här. Bilder är alltid kul. Tänk dock på att det måste vara dina egna bilder. Man får inte ta andras.

Ur om sajten på barnens ifokus

Länk

Välkommen in!

barnens, föräldrafritt, lek, stoj, bus, pyssel, sommarlov, jullov,
  • Redigerat 2023-01-28 20:26 av Pilspets
Lona
1

Så bra! En fråga, är det tillåtet för vuxna att skriva där alls eller är det enbart för yngre?
På Tonåringar är det ju ok under förutsättning att man så att säga gör det med respekt för att det är en sajt för just tonåringar. Ibland kanske det är bra om en vuxen kan svara på diverse funderingar och frågor?🙂

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pilspets
1

#1: Nja,det är ju 16 år som gäller.

Själv är jag den enda som är admin på sajten och aktiv så jag tycker att man kan slicka ett PM och ev svara på frågan där.

Sajten är ju till för att vara vuxenfri.😊

Men du har en bra idé,ska absolut kika på det.

Calcifer
6

#2: Fast jag tycker det låter mer olämpligt att föreslå att vuxna ska kontakta barn privat om de vill svara på någon fråga eller så.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Draken
4

#2: Vissa frågor kan det vara svårt för barn att svara på. Så det kanske är en fördel om en vuxen kan skriva och svara på dom frågorna.

Skicka PM till ett barn ? Njae det skulle inte kännas så bra, inte ens för att svara på frågor. Jag skulle inte bli så glad om främmande vuxna böjar skicka PM till mina döttrar som är 14 och 16.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Calcifer
6

#4: Nä, sker det publikt så kan ju andra läsa och larma om det skulle vara något opassande som skrivs. Men privat? Jag som är över 30 om jag ville skulle säkert kunna ställa till med rejält med skada mot typ en 12-åring som inte förstår bättre och inte kan känna igen att det jag skriver är manipulativt och/eller opassande.

Skulle såklart inte göra det, men privat där ingen annan kan höja på ögonbrynen och värna för barnets säkerhet, där kan ju hur mycket skit som helst hända.

Vi har haft problem med det på tonåringar i perioder. Där jag fått PM från unga tonåringar som blivit kontaktade av vuxna från sajten istället för att de svarat direkt i trådarna. Aldrig roliga PM att få.

• Redigerat 2023-01-29 13:10 av Calcifer
Draken
2

#5: Ja precis.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Lona
3

#5: Ja, det kanske till och med vore bra med en varning på sajten, "Se upp med PM från vuxna" eller nåt? Jag vet att det finns en varning för grooming men det kan vara svårt att avgöra om det är ett välmenande meddelande eller avsett att leda någon annanstans.

@Pilspets, jag menade inte att lägga mig i din hantering/administrering av sajten! Det här är dock viktiga frågor. 🌼

Jag insåg dessutom att jag själv kanske gjort något olämpligt - skickat PM till en minderårig och dessutom faktiskt lite halvallvarligt hintat om att vi kunde ses. Det med att träffas var dock ett inlägg på en öppen sajt men jag hade inte en tanke på att det faktiskt kunde vara olämpligt.🌻

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Pilspets menar bara att om man har en fråga om sajten som vuxen så ska man skicka ett PM till admin, henne eller någon annan på admin om det då finns. Personliga frågor accepteras självklart inte. Sajten är ”vuxenfri”, vilket betyder att vuxna, eller personer över 16 år inte ska hålla hus där :)

Pilspets
0

Nu ser jag tillbaka och allt jag skrivit är idioti.😖

Jag har en "funktionsnedsättning" dör jag vissa dagar inye tänker klart.
Har haft så hela livet men försökt glömma bort det.
Igår var en sådan dag.
Blir sluddrig på talet och får svårt att forma ord.
Tänker väldigt konstigt oxå.
Växlar på humör mm.
Stavar helknäppt o ja,jag är inte mig själv.

Ser ni detta så betyder det att jag har en dålig dag.
Bara så ni vet .💙

Lona
2

#9: Nej, nej, det är inte du som har skrivit konstigt, det var jag som inte fattade. 😄
Ta hand om dig, hörru! 🌻

annia1
0

Några dar sen tråden startades.

När det gäller barnens så är det som pilspets säger vuxenfritt. Så vuxna från andra iFokus sajter får inte skriva där.

Värden var ju av förklarliga skäl vuxen och det fanns ett par vuxna Medarbetare. Deras roll var enbart att finnas i bakgrunden, ta hand om det administrativa och ta hand om det dök upp nåt annat problem som inte barn kan/ska hantera.

Så den typ av trådar som kan besvaras av vuxna inne på tonåringar ska barnen själva ta hand om. Så långt det bara är möjligt.

Men ett förslag. Ni som är vuxna och skrivit här i tråden ni är redan värd för andra sajter här på iFokus och dessutom aktiva. Nån av er kan ju bli värd för sajten eller i alla fall Medarbetare (en blir värd och ni andra medisar) och då vara som det är tänkt. Enbart finnas där i bakgrunden och enbart hjälpa till om inte pilspets eller nåt av de andra barnen kan svara/klara av det. Så finnas där och se, men hålla fingrarna i styr.
Om det finns en vuxen under admin så kan ju pilspets fråga den och sen i sin tur svara i trådar.

Annars så har ju pilspets alltid möjligheten att kontakta niklas och be han om hjälp om det dyker upp nåt.

.

• Redigerat 2023-02-11 17:31 av annia1
Draken
1

Jag kan kliva in som värd eller Medarbetare om det behövs.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pilspets
0

#12: Det verkar som vi fått en Sajtvärd där.😊

• Redigerat 2023-02-12 11:40 av Pilspets
Draken
1

#13: Vad bra 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pilspets
1

#14: Verkligen.😁

Carmarino
0

#13: Den sajtvärden har inte varit aktiv sedan nya iFokus infördes. Samma gäller för alla Medarbetare utom tre, varav en inte har varit inloggad sedan förra året. 🙁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Calcifer
3

Ja jag tror det skulle vara bra att få in lite "färskt blod", i form av vuxna till sajten. Inte för att de aktivt ska delta eller styra och ställa - tycker du gör det bra Pilspets. När jag råkade posta därinne (trodde det var på film iFokus, don't judge me, var en tråd om filmer och jag var dödstrött 🤦‍♀️) var du snabb på att radera.

Men med tanke på att vi får in troll till iFokus ibland kan det nog vara smart att ha en del personer över 18 som kan hålla ett öga i bakgrunden på sajten.

Draken
2

Jag kan , som sagt, kliva in som värd eller Medarbetare och hålla kol i bakgrunden.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Pilspets
0

Blev nog lite missförstånd där.

Vi har en helt ny värd där.
Skriver inte vem det är nu.😊

Pilspets
0

#17: Tycker detsamma.
Alltid skönt att ha någon över 18 år på sajterna.
Tackar för komplimangen!😁

Calcifer
2

#20: Ja det är nog extra viktigt på en sajt som är till för barn. Om flera personer håller ett öga är det också större chans att de tillsammans lyckas t:ex lista ut om någon är äldre än de säger men låtsas att de är ett barn för att kunna ha tillgång till sajten. Med flera olika perspektiv är det lättare att märka sånt. Och det är ju verkligen viktigt!

Tror det kommer bli bra om ni har en ny värd som ska ta över. :)

Lona
3

Jag är ny Sajtvärd på Barnens, kommer att hålla mig i bakgrunden. Pilspets, du gör ett jättebra jobb med sajten!👍❤️